En primer lloc en les xarxes socials, si hi ha alguna cosa evident, és que ningú neix sabent-ho tot i per a totes les coses importants de la vida és necessària formació.
Algun dirà que per instint o pel mètode d’assaig-error els humans també aprenem, però és molt més lent i en la majoria d’ocasions no obtenim mai els resultats que busquem.
Un entorn en el qual això és més evident és en la formació relacionada amb els mitjans socials.
A pesar que tot el relacionat amb Internet emmalalteix de l’anomenat «efecte nebot» o «efecte cunyat» (tothom té un cunyat
que fa pàgines web o un nebot que té Facebook).
És clar que la gestió d’una marca o la imatge d’una empresa no es pot deixar a la mà de gent voluntariosa, però sense formació.
Parlar és fàcil, però comunicar és difícil.
Quan com a empresa necessitem connectar amb els potencials usuaris que ens esperen a les xarxes socials o de la web, hem de planificar molt exhaustivament què anirem a dir-los i com.
A les xarxes socials és on es fa més evident que el «parlar per parlar» no serveix de res.
Per tant de res ens serveix tenir un bon catàleg de serveis si la nostra web està desactualitzada i no ofereix a l’usuari l’última informació possible.
En conseqüència no serveix de res tenir 100.000 seguidors en Twitter, si no seguim o parlem més que a 20 o 30.
Realment no serveix de res tenir 100.000 likes en Facebook, si no contestem als seus comentaris ni ens interessem pel que ens diuen.
Per aixó no serveix de molt gastar-nos uns quants milers d’euros en una campanya de SEO, si no hem establert uns objectius i fem un seguiment d’ells.
Però el problema és que moltes empreses no valoren les accions que duen a terme a les xarxes socials perquè assimilen la gratuïtat del canal amb el servei.
I de cap manera és així
Comunicar és fruit d’una formació.
Però una formació de qualitat, una formació en Social Media que vagi més enllà d’entendre les xarxes socials com a eines i que les converteixin en un canal per crear converses.
Perquè no oblidem el que ja l’any 1999 deia El Manifest Cluetrain:
«Els mercats són converses»
Gestiono les següents xarxes socials.
Raco dels Somnis pàgina a Facebook
Guia Balaguer, pàgina a Facebook i Twitter
Stereo Movil, pàgina a Facebook i Instagram
Cudós Consultors, pàgina a Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter
Lleida Tours 360, pàgina a Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter
És per això que vols un estudi personalitzat per gestionar les teves xarxes socials, et pots posar en contacte amb mi, i t’ho faré sense cap compromís.